Bitva Bráček 2024:    Vítěz bere vše

Pravidla

Uvedená pravidla jsou aktuální pro ročník 2024. Vyhrazujeme si právo na úpravy.


Obecná pravidla

  • Jsi-li blb, zůstaň doma, všem to prospěje.
  • Hra je určena zejména pro lidi starší 15 let. Mladší hráči se mohou účastnit pouze pod dozorem zodpovědné osoby starší 15 let (nemusí také hrát) nebo jako nebojové postavy. Všichni hráči pod 18 let musí mít vytištěný a ručně podepsaný souhlas zákonných zástupců s uvedeným telefonem na ně (ke stažení dole pod pravidly).
  • Při registraci se každý hráč (či doprovod hráče pod 15 let) musí na požádání prokázat platným občanským průkazem.
  • Podmínkou účasti je odpovídající kostým.
  • Nutností a podmínkou účasti ve hře je znalost pravidel.
  • Všechny zbraně používané v boji musí být vhodné pro LARPový boj a schváleny organizátory.
  • Je zakázáno účastnit se akce pod vlivem alkoholu a jiných omamných látek.
  • Kouření v lese je zakázáno zákonem a nebude tolerováno.
  • Lehké porušení pravidel bude řešeno napomenutím, opakované porušování pravidel nebo těžké porušení pravidel (například brutální boj) bude řešeno vyloučením z akce bez náhrady.
  • Případné spory řeší organizátoři. Rozhodnutí organizátora je konečné a stojí nad psanými pravidly.

Systém bitvy

  • Bráček je bitva s prvky LARPu. Je na každém hráči, nakolik se bude věnovat hraní role a nakolik se bude zajímat čistě o boj. Akce je koncipována tak, aby si ji užily jak čistě bojové, tak čistě nebojové postavy. Spousta problémů jde vyřešit i beze zbraní.
  • Každý hráč patří k některé herní frakci a měl by usilovat o její vítězství. Stejně tak může mít své vlastní osobní cíle a ambice. Je na každém hráči, zda pro něj budou nejdůležitější cíle frakce či osobní. Vždy by však mělo být snahou hráče splnit ideálně všechny možné cíle. Chování postav by také mělo být konzistentní a logické, např. by postava neměla zradit svou frakci, pokud k tomu nemá nějaký logický herní důvod.
  • Bitva bude probíhat ve 3 hlavních blocích (po cca 1,5 hodině), kdy bude děj plynout kontinuálně. Ty budou proložené dvěma krátkými nebojovými mezihrami. Po konci třetího bloku bude následovat závěrečná bitva. Blíže viz harmonogram. Každý blok bude mít nějaký nosný úkol, který by se měly strany snažit plnit. V některých blocích spolu budou spolupracovat dvě určené dvojice stran.
  • Kromě toho budou mít jednotlivé strany svou vlastní úkolovou a dějovou linku a další úkoly mohou hráči získávat od různých CP. Zábavy tedy bude dost.
  • Mezihry budou striktně nebojové a každá strana se bude účastnit sama za sebe, přičemž bude probíhat několik miniher současně, a je na veliteli, jak své lidi mezi ně rozdělí.
  • V závěrečné bitvě bude stát každá strana sama za sebe. Případná domluva spojenectví je čistě na hráčích, ale apelujeme na takové řešení, které nepokazí zábavu z bitvy.
  • Za plnění questů a vítězství v blocích, minihrách a závěrečné bitvě hráči pro svou stranu kromě dobrého pocitu a různých herních i neherních odměn získají body do celkového hodnocení. Celkovým vítězem turnaje se stane ta strana, která získá v součtu nejvíce bodů. Vítězství na Bráčku je však relativní. Vyhraje především každý, kdo se dobře pobaví.
  • Délka bitvy je plánována na cca 6-7 hodin.
  • Bude jedna cca čtvrthodinová přestávka na jídlo a očerstvení, ostatní si hráči musí řešit ve vlastí režii.
  • Hlavní je se dobře bavit!

Pravidla zbraní

  • Všechny zbraně musí být především bezpečné!
  • Všechny zbraně musí vypadat pokud možno reálně a nerušit prostředí bitvy. Zbraně se berou jako součást kostýmu.
  • Zbraně nesmějí mít žádné ostré hrany a na čepeli žádné kovové části.
  • Kovové záštity, hrušky, koše a další prvky budou povoleny, jen pokud budou naprosto bezpečné.
  • Jakákoli zbraň může být nepovolena bez udání důvodů (což se dít nebude, ale kdyby se někdo chtěl hádat...)
  • Neschválené zbraně budou po dobu bitvy zabaveny a uschovány na bezpečném místě, aby nedošlo k jejich ztrátě či poškození.
  • Zbraně mohou být rovněž kontrolovány během bitvy a případně vyřazeny.
  • Všechny zbraně mohou být testovány na uživatelích.
  • Nerozlišujeme jednoruční, obouruční a jedenapůlruční zbraně. Seky stačí vést jednou rukou. Omezení je pouze v možných kombinacích.
  • Velitelé a CP mohou mít libovolné zbraně, které se vymykají standardním pravidlům, pro ostatní platí níže uvedená omezení.

Meče a podobné zbraně

  • Všechny meče a příbuzné zbraně musí mít čepele měkčené alespoň 1 cm silnou vrstvou vhodného materiálu (EVA, karimatka, mikroporézní pěna atd.).
  • Maximální délka meče je 130 cm.
  • Meče do 100 cm lze kombinovat se štítem či dýkou.
  • Tesáky do délky 70 cm lze kombinovat se štítem nebo druhou zbraní do délky 70 cm.
  • Dýky mají rozměr maximálně 40 cm. Lze je kombinovat se štíty a krátkými zbraněmi (meče do 100 cm, sekery a podobné do 90 cm, řemdihy, dýky, vrhací zbraně atd.)

Drtivé zbraně a sekery

  • Zásahová plocha musí být měkká a snadno stlačitelná. Horní třetina topora musí být rovněž dostatečně měkčená.
  • Maximální délka těchto zbraní je 120 cm.
  • Do 90 cm je lze kombinovat se štítem nebo dýkou.
  • Do 70 cm je lze kombinovat se štítem nebo druhou zbraní do délky 70 cm.

Řemdihy

  • Maximální délka celé zbraně je 90 cm.
  • Koule řemdihu musí být z měkkého a lehce stlačitelného materiálu (molitan, karimatka, mirelon, ...), ne například z tenisáku.
  • Na kouli nesmí být žádné nebezpečné hroty a výčnělky.
  • Řetěz musí být bezpečný, např. plastový, nebo ze silnějšího provazu, který neřeže.
  • Řemdihy lze kombinovat pouze se štítem nebo dýkou.

Kopí a píky

  • Kopími a píkami se útočí pouze bodem. Při bodu musí být pevně drženy oběma rukama.
  • Hrot musí být dlouhý alespoň 20 cm a vyroben musí být tak, aby se při bodu snadno stlačil, ale aby v žádném případě nedošlo ke kontaktu zasaženého s toporem.
  • Maximální délka 200 cm.
  • Kopí nelze kombinovat s jinou zbraní ani štítem.

Štíty

  • Štíty mohou být libovolného tvaru o vnějším obvodu maximálně 220 cm.
  • Větší štíty a pavézy lze používat, pouze pokud váží alespoň 4 kg.
  • Štíty nesmí mít ostré hrany. Okraje musí být oblepené minimálně kobercovkou.
  • Případné kovové prvky na štítu nesmí být ostré nebo drsné.
  • Ke krytí lze používat i různé hole, což ocení zejména nebojové postavy. Musí být uzpůsobeny k vykrývání úderů. Pokud se bojíte o její zničení, raději ji ke krytí nepoužívejte. Měkčení není vyžadováno. Útočit holí je přísně zakázáno.

Luky a kuše

  • Maximální povolený nátah je 15 kg.
  • Šípy musí mít měkkou stlačitelnou bambuli o průměru minimálně 5 cm. Přední strana bambule musí být rovná, nikoli kulová. Bambule musí být upevněna tak, aby dřík šípu za žádných okolností nemohl prorazit bambuli.
  • Jeden šíp ze sady může být při schvalování rozebrán, aby byla prověřena konstrukce.
  • Každý střelec musí mít ke zbrani minimálně 10 šípů či šipek.
  • Je zakázáno střílet cizí municí, pokud se majitelé předem nedomluví jinak.
  • Doporučujeme si na šípy a šipky udělat značku, která usnadní jejich pozdější identifikaci a vrácení majteli.

Oštěpy a vrhací zbraně

  • Musí být celé dostatečně měkčené.
  • Nesmí mít žádné zbytečné výstupky a hroty - radši se držte při zemi se vzhledem a dbejte na bezpečnost.
  • Minimální velikost vrhačky je 20 cm.
  • Rozlišujeme vrhačky lehké (do 60 cm; např. nože, hvězdice, kameny, čakramy, tomahawky atd.) a těžké (nad 80 cm; oštěpy, pila, balvany, vrhací kladiva atd.) - které se liší svou účinností - viz pravidla zbrojí.
  • Maximální počet vrhacích zbraní na osobu je 5 ks.

Pravidla kostýmů a zbrojí

Za dostačující kostým se považuje jakýkoli kostým, který vizuálně neruší a splňuje minimální požadavky pro rozpoznatelnost dané strany.

Je nutné, aby měli bojující na kostýmech alespoň základní rozlišovací prvky (např. šerpa v dané barvě, symboly, znak národa atd.) odpovídající jejich straně (viz Strany).

  • Zbroje jsou součástí kostýmů, nehodnotí se tedy zvlášť kostýmy a zvlášť funkčnost zbroje, ale celek.
  • Kvalita kostýmu a zbroje neovlivňuje počet životů. Hráči v nadprůměrných kostýmech budou ale odměněni herními předměty a platidly. A v neposlední řadě také vyšším zájmem fotografů :-)
  • Za funkční zbroje navíc hráči získají různé imunity (vždy platí pouze na místa krytá zbrojí).
  • Kvalitu zbroje posuzují organizátoři při registraci a bude vyznačena na glejtu.
  • Lehká zbroj: vycpávaná, lehká kožená atd. = imunita na lehké vrhací zbraně.
  • Střední zbroj: těžká kožená, lehká kroužková či šupinová atd. = redukce zásahů do trupu na 1 život, imunita na lehké vrhací zbraně.
  • Těžká: plátová, lamelová, těžká kroužková či šupinová atd. = redukce zásahů do trupu na 1 život, imunita na veškeré vrhací a střelné zbraně.

Tvorba postavy

  • Každý hráč si může nastavit postavu podle svých vlastních představ.
  • Postava má v základu k rozdělení 3 body. Každý velitel navíc získá při registraci určitý počet volných bodů, které bude moct dle svého uvážení rozdělit mezi hráče. Další body mohou hráči získat během hry například u CP.
  • Hráč může body "vyměnit" v poměru 1:1 za životy, případně se za část bodů naučit kouzla: 1 bod = 1 kouzlo, 2 body = 3 kouzla, 3 body = 5 kouzel, 4 body = 7 kouzel.
  • Každá postava musí mít alespoň 1 život.
  • Kouzla lze interpretovat ve hře i jinak než magií, např. léčení může kouzelník provádět kouzlem, alchymista lektvary a felčar polní operací atd., herní mechanismy i výsledky jsou však stejné. Pro zjednodušení však v pravidlech o všech těchto aktivitách mluvíme souhrnně jako o kouzlech.

Kouzla

  • Kouzlení je herně jen jedna z možností, jak popsané efekty vyvolat. Pokud nechcete hrát mágy a čaroděje, ale chcete například házet firebally, vymyslete si postavu, která to z nějakého důvodu umí (jste zakrnělý drak, máte artefakt, máte malý příruční plamenomet...). Pravidla pro vás platí stejná, jen se liší herní způsob vyvolání daného efektu (váš role-play).
  • Každé kouzlo či použití efektu by mělo být alespoň kratičce zahráno dle vaší postavy (vykřiknutí zaklínadla, gestikulace, nabíjení plamenometu...).
  • Útočná kouzla jsou: Ohnivá koule, Paralýza, Odhození.
  • Útočná kouzla jsou vždy reprezentována barevnou měkkou kuličkou o průměru cca 5 cm. Pokud chcete na někoho seslat útočné kouzlo (případně využít jiný herní princip), musíte jej zasáhnout touto kuličkou. Pokud minete, máte smůlu.
  • Kuličky reprezentující útočná kouzla dodají organizátoři (nicméně můžete mít i vlastní) a budou k doplnění ve věžích. Kdokoli, i když nebude kuličky herně využívat, je může vždy po boji sesbírat v libovolném množství a donést do věže, prospějete tím své straně.
  • Můžete mít u sebe vždy nejvýše tři kuličky od každého útočného kouzla. Je však povoleno sbírat a znovu používat již použité kuličky, a to i cizí.
  • Pomocná kouzla jsou: Neviditelnost, Léčení, Kouzelný štít, Berserkr.
  • Pomocná kouzla sesilatel může seslat na sebe samého nebo na kohokoli dalšího dotekem.
  • Postava může seslat každé pomocné kouzlo maximálně třikrát, potom je vyčerpaná a síla se jí obnoví až při krátkém odpočinku mimo boj (tj. cca 5 minut, kdy se nezapojuje do boje).
  • Každá postava může být pod vlivem maximálně jednoho pomocného kouzla. Jakékoli nově seslané kouzlo tedy ruší případný trvající efekt předchozího kouzla. Životy přidané léčením vám samozřejmě již zůstávají a posléze na vás může kdokoli seslat libovolné pomocné kouzlo.
  • Seslání léčení kromě doplnění životů zruší všechna seslaná kouzla s trvalým efektem, tedy pomocná kouzla, ale i paralýzu.
  • Zvyšovat množství kouzel jednoho druhu, které může postava seslat, lze tím, že si při tvorbě postavy "vezme" dané kouzlo víckrát. (Například budete chtít hrát nebojového léčitele, máte tedy 3 body k rozdělení při tvorbě postavy. 2 body můžete obětovat na kouzla a zbyde vám 1 život. S jedním Léčením můžete vyléčit 3 zraněné postavy, což je vám málo, tak si Léčení vezmete dvakrát a léčíte 6 postav, nebo rovnou třikrát a vyléčíte 9 postav, a až poté vám dojde energie a musíte odpočívat).
  • Ve hře mohou být oblasti, kde není možné kouzlit. Takové oblasti budou vymezeny akusticky. Zjednodušeně: pokud slyšíte daný zvuk (bude předvedeno na místě při shrnutí pravidel), nemůžete kouzlit ani využívat magické předměty, svitky atd. Prostě zde magie nefunguje. Magicky založené bytosti by měly hrát, že jim pobyt v takovém prostoru není příjemný.

Útočná kouzla:

  • Ohnivá koule - ve hře reprezentována červeným balonkem. Zásah Ohnivou koulí kamkoli do těla ubírá zasaženému 2 životy (neplatí redukce zbrojí). Ohnivou kouli lze jako jediné kouzlo vykrýt štítem nebo zbraní.
  • Paralýza - ve hře reprezentována černým balonkem. Zásah Paralýzou kamkoli do těla, štítu či zbraně způsobí, že postava nesmí chodit. Může se dál bránit a bojovat, kouzlit atd., ale vše pouze na místě. Paralyzovaného lze přenášet. Paralýza trvá, dokud se postava nevyléčí (léčení ve věži, kouzlo, dovednost...), nebo půl minuty po tom, co z dohledu zmizí všichni ostatní hráči.
  • Odhození - ve hře reprezentováno žlutým balonkem. Zásah Odhozením kamkoli do těla, štítu či zbraně způsobí, že zasažený musí neprodleně ustoupit 10 kroků vzad a sednout si na zadek (byla to fakt rána!). Pokud je za ním velká překážka (též zeď věže), zastaví se o ni se ztrátou 1 život.

Pomocná kouzla:

  • Neviditelnost - herně reprezentována jednou rukou na temeni hlavy. Neviditelná postava zkrátka není vidět, tzn. pokud někoho vidíte s rukou na hlavě, nevšímáte si ho, jako by tam nebyl. Neviditelnost funguje časově neomezeně, ale můžete s ní ujít maximálně 10 kroků. S neviditelností se také nesmí běhat, útočit nebo kouzlit či využívat dovednost, respektive zahájení každé takovéto činnost neviditelného zviditelní. Aby se hráč mohl zneviditelnit, musí nevyrušeně udělat 3 dřepy (tzn. nemůžete se zneviditelnit, když vás zrovna řeže parta nepřátel, potřebujete trochu klidu).
  • Léčení - toto kouzlo doplní postavě všechny chybějící životy. Zároveň sejme z léčeného všechny dlouhodobě působící efekty (např. paralýza). Smrt se však léčit nedá, kdo zemře, léčení mu nepomůže. Léčení nedoplňuje magickou energii. Léčení zabere min. 10 sekund (během té doby hráč provádí zaklínání, gestikuluje, obvazuje zranění atd.).
  • Kouzelný štít - toto kouzlo vytvoří kolem postavy bariéru, kterou neproniknou žádné projektily, klasické ani magické. Je tedy nezranitelná vrhacími a střelnými zbraněmi a také útočnými kouzly. Pochopitelně sama také nemůže takto útočit. Boj se zbraněmi na blízko funguje normálně. Se štítem se však nedá běhat, pokud se postava rozeběhne (byť by jen popoběhla), štít se nenávratně rozplyne. Časově je trvání kouzla neomezené. Ve hře reprezentováno bílou šerpou s nápisem "ŠTÍT". Seslání trvá po dobu nasazení šerpy.
  • Berserker - očarovaný hráč si redukuje všechna obdržená zranění na 1 a přibývají mu dočasně 2 životy. Musí se však celou dobu chovat jako šílený - řvát, vyhledávat boj, neposlouchat rozkazy. Během vlivu kouzla nemůže berserker kouzlit ani střílet, nemá na tyto činnosti dostatečné soustředění. Po boji (když není v dohledu žádný nepřítel) se může uklidnit a kouzlo mizí, jinak bojuje, dokud nepadne. Po samovolném vypršení kouzla mu zůstává vždy 1 život a potřebuje odpočinek nebo léčení.

Pravidla hry

Soubojový systém

  • Zásahové plochy jsou prodloužené, tzn. trup (tj. hrudník, břicho a záda), nohy po kotníky a ruce po zápěstí.
  • ZAKÁZANÉ zásahové plochy jsou hlava, krk, rozkrok a prsty na rukou i nohou.
  • Zásah zbraní do zásahové plochy ubírá zasaženému životy. Zásah do trupu (tj. hrudník, břicho a záda) ubírá 2 životy (pokud není zásah redukován zbrojí), do ostatních míst 1 život.
  • Aby byl zásah platný, je třeba jej provést s dostatečným nápřahem, avšak všechny útoky musí být tlumené.
  • Pro zásahy střelnými a vrhacími zbraněmi platí stejné zásahové plochy a pravidla jako pro zbraně na blízko.
  • Pokud se projektil odrazí do více bojovníků, zraněn je jen první z nich.
  • Útoky zezadu se hlásí až po zásahu (kdyby si náhodou zasažený nevšiml) a musí být vždy maximálně tlumeny.
  • Zásah uznává zasažený, ne útočník, a dá nějak najevo, že ho uznal (přinejmenším stačí říct "Jo", přikývnout atd., lépe je zásah adekvátně zahrát). Pokud si zásahu evidentně nevšiml (například přes zbroj), je vhodné jej upozornit, ale hádat se nemá smysl.
  • Bojuje se nepřerušovaným systémem boje, tedy real-time.
  • Kopím lze pouze bodat. Ostatními zbraněmi se bodat nesmí.
  • Zakázané jsou útoky štítem, prorážení štítu násilím, kopání do štítu, útoky na zakázané zásahové plochy i naznačování takovýchto útoků, útoky plnou silou a další projevy násilí. Zakázaný je také "vlnitý plech" a boj s kopím připomínající šicí stroj.
  • Povoleno je zachytávání soupeřovy zbraně za část určenou k držení, popř. za ruce, ale jen na krátkou dobu a bez použití přehnaného násilí na obou stranách.

Smrt, léčení, oživování

  • Každý si životy počítá sám a férově podle svého nejlepšího svědomí a vědomí.
  • Zraněné postavy se mohou léčit a doplňovat magickou energii těmito způsoby:

        - ve věži - léčení i doplnění kouzel trvá 1 minutu.

        - v některých herních lokacích - postup popsán na daném místě.

        - u postav s kouzlem Léčení - léčí pouze životy, nedoplní magickou energii.

        - lektvarem, herními předměty atd. - viz popisky těchto předmětů.

  • Pokud počet životů klesne na nulu, je postava mrtvá. Pokud je to možné, smrt zahrajte. Pokud ne, zvedne obě ruce za hlavu, uhněte mimo bitevní vřavu a dál nezasahuje do hry.
  • Mrtvoly nemluví! Pokud umřete, nepředáváte nikomu herní informace! Například neběžíte do věže a nevarujete osádku před postupující nepřátelskou armádou, která vás zabila, když jste hlídkovali.
  • Na místě své smrti zanecháte veškeré herní předměty, které máte u sebe.
  • Pokud vám váš přemožitel neřekne něco jiného, můžete se odebrat k oživení.
  • Postava se může oživit:

        - ve věži dané strany - zde trvá oživení 2 minuty a není nijak omezeno množstvím.

        - v některých herních lokacích nebo u CP - postup bude popsán vždy na daném místě.

  • Po oživení dál hrajete svou postavu, ale nepamatujete si poslední události před smrtí. Neměli byste tedy dát najevo, že víte, kde se před vaší smrtí zrovna nalézaly jednotky nepřítele, kdo vás zabil, kde leží věci, které jste měli u sebe atd.

Zajímání

  • Postavy lze též zajmout, a to tak, že je omráčíte a poté se musí podrobit vaší vůli.
  • Omráčení se provádí stejně jako útok, pouze u toho útočník křičí "naplocho". Kouzly, střelnými a vrhacími zbraněmi naplocho útočit nejde.
  • Počítání životů je stejné jako pro normální útoky. Jakmile je postavě odebrán poslední život "naplocho", je herně omráčená a může se těšit, co s ní přemožitelé zamýšlejí.
  • Po proplácnutí se probírá s jedním životem, ale nebude se bezprostředně bránit ani utíkat, pár minut jí trvá, než se vzpamatuje. I pak použijte hlavu - pokud vám přemožitelé nasadili provaz kolem rukou, jste jakoby pevně svázaní. Pokud vás drží, drží vás jakoby pevně atd. Nesnažte se zneužít toho, že vám tímto nechtějí reálně ublížit.
  • Samozřejmě můžete postavu zajmout/být zajmuti i jinak, prostě se vzdáte přesile, svážou vás během vlivu vhodného kouzla atd.

Věže

  • Každá strana má svou základní věž. Tato je nedobyvatelná. Hranice věží budou jasně vyznačeny páskou.
  • Ve věžích se mohou hráči dané strany léčit a oživovat. Nesmí zde však během herních bloků dlouhodobě (tj. déle než po dobu léčení) uchovávat žádné herní předměty.
  • Mimo toho bude na herní ploše několik ohraničených (jinou páskou než věže!) lokací, které se dají libovolně dobývat a tímto zabírat pro vítěznou stranu. Žádná speciální mechanika pro to není.
  • Neohraničené herní lokace se herně nedobývají (to ovšem neznamená, že se o ně nemůžou utkat dvě armády). Jejich význam je vždy popsán a výhody z nich může těžit ten, kdo je toho aktuálně schopen.

Herní předměty

  • Ve hře jsou dva typy herních předmětů: trvalé a užitkové. Trvalé lze používat nepřetržitě, užitkové jen jednou.
  • Mezi trvalé předměty patří různé artefakty, poklady, standarty, questové předměty atd.
  • Mezi užitkové patří lektvary, svitky a některé speciální předměty.
  • Na každém herním předmětu je uvedeno, co dělá. U užitkových je však tato informace skryta, a postava, která chce například použít lektvar, musí jeho kartičku roztrhnout a uvnitř si přečíst, co se stalo. (Pokud lektvar někde našla nebo se stala obětí léčky, může se také místo uzdravení dočkat smrti).
  • Pokud postava zemře, nechá na místě své smrti veškeré herní předměty.

Hesla

  • Ve hře mohou nastat situace, kdy je nutné hru přerušit nebo zastavit. K tomu slouží následující hesla:

- Rudá stop: klasické heslo, které může využít každý hráč, pokud je nutné okamžitě přerušit hru. Zejména tedy v případě vážnějšího zranění, ohrožení hráčů nebo i nezvládnutí probíhající scény z fyzického či psychického hlediska (toto by se na Bráčku stát nemělo, ale jeden nikdy neví). Boj lze po ošetření zraněných dokončit. Scéna tímto obvykle končí a nedohrává se, pouze se domluví výsledek, pokud je to nutné pro další vývoj.

- Stop-time: tímto heslem se scéna pouze pozastavuje, aby bylo možné oznámit významnou skutečnost. Hráč nebo organizátor tedy tímto heslem hru pozastaví, počká, až má pozornost všech aktérů, oznámí jim, co se děje a následně je hra zase rozeběhnuta. Například: Stop-time! Uprostřed bojiště vybuchla bomba, všichni přítomní ztrácí 2 životy! Konec stop-time!

- Božské kouzlo: tímto heslem vládnou pouze CP a organizátoři. Může být použito ve spojení se stop-timem. Někdo provádí velmi mocnou magii nebo jinou neplechu s obvykle plošným nebo složitým efektem, který není dle běžných pravidel a je potřeba vysvětlit. Tímto heslem tedy oznamuje všem, co se stalo. Pokud je využit stop-time, scéna se zastavuje, pokud ne, běží plynule dál, hráči pouze musí zahrát příslušný efekt.

  • Těmito hesly se budeme snažit šetřit a používat je opravdu jen tam, kde to bude nezbytně nutné.

Cizí postavy (CP)

  • Ve hře se bude vyskytovat řada CP. Budou označeny speciálními glejty.
  • CP budou ve valné většině nebojová, proto pokud samy nezaútočí a budete je chtít z nějakého důvodu přesto zkusit zabít, učiňte tak s maximální citlivostí až něhou.
  • Některé jsou ve hře zásadní, jiné jen pro zpestření. Kdo je kdo si v rámci role-playingu zjistěte sami. Zdání však občas klame.
  • CP mají často svá vlastní pravidla, takže respektujte to, co vám řeknou. V případě pochybností vyhledejte organizátora a pokud CP skutečně dělá něco špatně, bude dodatečně odloveno a poučeno či rovnou utraceno.
  • Pokud chcete hrát mimo hlavní strany nějaké CP a dělat hru sobě i ostatním po svém, domluvte se s dostatečným předstihem s organizátory a velmi pravděpodobně vám to bude umožněno.
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky